Musik – En Digital Oplevelse!
- Måden som vi nyder musik på har forandret sig radikalt igennem det sidste årti. Hvor man før i tiden havde en koncentreret oplevelse i at finde en plade frem, sætte den på en grammofon og så eller nyde de to gange tyve minutter som en LP kunne tilbyde, er det i dag en totalt anderledes oplevelse. Vi hører internetradio , og det er ikke sandsynligt at vi hører alt fra en kunstners udgivelse, men der plukkes igennem de bedste numre og singler. Masser af online tjenester tilbyder sådanne tjenester, eksempelvis det licensbetalte DR.dk hvor man kan gemme egne spillelister til senere.
- Musik er blevet en nydelse og fornøjelse på linje med at surfe på sociale medier, se billeder eller oplægge sidste nyt om sig selv og sine venner. Musik nydes i bussen, på cykel, på stranden, på indkøbsturen – – og vores købsadfærd af musik er i det hele taget langt mere fragmenteret end tidligere. Man investerer ikke i en plade eller nummer, man ”liker” sin musik, forbruger den i kort tid, hvorefter en sulten marketing- og musikbranche står klar med den næste i rækken af nye kunstnere, musiknumre eller events.