Det er blevet svært at købe en CD
Det er blevet sværere for den almindelige forbruger at få fat på sin musik i detailbranchen i Danmark. Ikke nok med at de fleste forretninger er gået online som eksempelvis i CD-ON og forhandler musikken i streamingform der, men de fleste traditonelle pladeforhandlere som FONA, Merlin, TP Musik og andre er bukket under for konkurrencen igennem det seneste årti. Det går det svært at finde gamle plader, CD’ere til afspilleren derhjemme eller julegaven til Farmor, når man ikke længere kan finde Bjarne Liller lige henne om hjørnet. Sjovt nok, er den gamle vinylplade de eneste år ved at have en renescance som følge af den digitale udvikling. En subkultur, der decideret dyrker vinyllyden, pladecovers og farverige beskrivelser af sangtekster er dukket op, og vinylplader fået igennem specialistforhandlere, få steder rundt om i landet, eller bestilles online.
Fremtiden er velkendt som streamingtjenester, der som Spotify , Itunes, Tidal og andre globale internetservices tilbyder abonnementer eller downloads på verdens musik. En CD udgives ikke længere, men markedsføres på de sociale medier og lanceres lynhurtigt til masserne på et globalt marked. Den tid, hvor man kunne gå i Fona, prøvehøre en plade oppe ved disken og så ellers shoppe rundt efter sin ynglingsmusik er længe forbi.